Groeistrategie
De overname past in de groeistrategie waarmee Roompot Vakanties zich al jaren onderscheidt. Ingegeven door de toenemende vraag naar “korte” vakanties en de wens van consumenten om alle vakanties op één locatie te kunnen vinden en boeken, is Roompot altijd op zoek naar interessante kansen in de markt. Daarbij is de focus naast “dichtbij” bestemmingen ook duidelijk op de rest van Europa gericht. Zo wordt in 2010 een compleet nieuwe divisie gelanceerd onder de naam “Roompot Reizen”. Deze onderneming gaat zich richten op het aanbieden van bungalow- en kampeervakanties in favoriete vakantielanden als Frankrijk en Spanje. Op dit moment zijn hiervoor al contracten gesloten met gerenommeerde aanbieders. Begin volgend jaar worden dan via de Roompot website en het callcenter circa 120 buitenlandse vakantiebestemmingen aangeboden.

45 Jarig jubileum
Roompot Vakanties - die in 2010 haar 45 jarig jubileum viert - hoopt met bovenstaande ontwikkelingen volgend jaar een omzetstijging te realiseren van ruim 50 miljoen. Op dit moment zijn bij de organisatie 1800 mensen werkzaam en werd in 2008 een omzet van 200 miljoen gerealiseerd.